Nu är den här maratonveckan över. Sex arbetsdagar i rad! Nog för att jag trots allt gnäll gillar mitt jobb, men där går nog gränsen. Fem arbetsdagar är mer än nog. Anledningen till att vi har haft en sexdagars vecka är att de som tradition har en lördag i maj då elever och föräldrar kommer till skolan och vi gör en hel massa saker tillsammans. Bland annat passar på att träffa föräldrar och elever under lek och skoj. 
 
Jag tror att jag har fått en eller i alla fall att det nästan har blivit en blåsa under foten. Inte så konstigt om man betänker att jag har varit fem timmar i rad på fötterna på skolan och sist men inte minst promenaderna till och från tåg och tunnelbana. Dessutom i denna värme!!  Klagar inte, men nog kunde solen ha kunnat tagit sig en paus då och då bland molnen. Hettar i kinderna och på armarna så nu är det bara att hålla tummarna på att jag inte får soleksem vilket jag alltid brukar få så här i början av sommaren om jag exponeras för solen i för stora doser.
 
Ni kommer kanske ihåg dramatiken på min balkong som jag skrev om i mitt förra inlägg. Det blev en fortsättningen på den historien. Inte dramatiken men väl duvorna självt. De kom tillbaka och byggde sig ett bo.
 
 
 
Gillas inte av mig!! Fågelskit! 
 
Men nu kan jag ju inget göra. Det blev lite försent för att försöka driva iväg dem. De har lagt ägg!! Ett endaste, men det räcker. Nu måste de ju få vara kvar till ungen flugit ur sitt bo, så att säga.
 
Nu får jag gå någon annanstans för att njuta av solen, för inte har jag tänkt sitta där bland all fågelskit.Är det någon som har någon aning om hur länge sådant här tar? Alltså att fågelungen lämnar boet.
 
 
 
Jag får väl trösta mig med att jag kanske kan få några riktigt bra foton,genom mitt balkongfönster.
 
Ha det!
 
Kram ♥
 

Kommentera

Publiceras ej