I torsdags fick jag äntligen börja städa upp i lägenheten- Och det måste jag säga var en absolut nödvändighet. Tala om att det var både skitigt och dammigt, precis överallt. 
 
Det som jag sedan upptäckte lade lite sordin på mitt humör.
 
 
 
 Då jag kom ut på balkongen kände jag att det luktade lite konstigt. Konstigt är kanske lite väl i underkant, men det luktade inte som det annars brukar göra. Slängde ett öga på fågelungarna och noterade att de båda låg i boet. Jag har inte haft så mycket tid att hålla koll på dem som jag nu så här i efterhand kan tycka att jag kanske borde ha gjort. 
 
 
 
Jag började putsa fönstret, men kände den där äckliga doften mer och mer och bestämde mig för att kika ner till grannens balkong och se om de kanske hade något där som kunde lukta så illa som det faktiskt gjorde. Stank är väl kanske en bättre beskrivning av lukten. 
 
Konstaterade att de inte hade något av vad jag kunde se och på vägen in för att byta vatten i hinken slängde jag åter en blick mot fågelungarna. Då såg jag...!
 
Jag stannade upp, tittade igen. Den minsta fågelungen, han som jag berättade om i förra inlägget, rörde sig inte. Bara låg där så stilla. Jag gick in och frågade Gary om han hade sett vad som hade hänt med den ena fågelungen. Han svarade att det hade han sett redan för någon dag sedan.
 
Självklart blev jag ganska så förbannad. Vadå sett och sedan inget sagt eller gjort något?!!! Man kan ju inte låta något som har dött ligga så länge. Han trodde att jag visste det och att naturen har sin gång. Hur gör fåglarna annars ute i naturen? 
 
 
 
Jag bara skakade på huvudet. Det här är väl förbanne mig inte ute i naturen utan på min balkong. Det som förundrade mig var att han inte hade känt den där stanken då han varit ute på balkongen. 
 
Lite dåligt samvete har jag, det måste jag erkänn, att det kanske är mitt fel till att den dog. Jag såg ju att den ena duvan inte tog så bra hand om honom efter min räddningsaktion, men sedan var han ju också väldigt liten jämfört med den andra fågelungen.
 
Men nu har han det säkert bra däruppe i fågelhimlen.
 
 
 Fågelungen som är kvar har börjat få mer fjädrar än fjun.
Nu kan man börja skönja att det är en duva. 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej