Nu fortsätter gnällandet, men det må vara så för jag kan inget annat göra efter ett sånt här lov. Inte en endaste dag har jag känt mig frisk. Ont i halsen, huvudet, ja i stort sett hela kroppen har fått känna av denna eländiga förkylning. Och inte känner jag mig frisk än.
 
 
Och på måndag börjar jobbet igen! Känns inte allt för kul. Är inte på långa vägar så där utvilad som man vill känna sig efter en hel veckas ledighet. Jag är så j*la less på allt host och snörvel snörvel. 
 
 
Tidigare har det hjälpt eller i vart fall lindrat lite med Kan jang och te med ingefära, men nu ... NOT! Ska nog testa det där som de visar på videon  ;)
 
Jag har suttit den tiden jag orkat och tittat på lediga jobb och vad fann jag??
 
 Finns det något ensammare än en ensam svan!
 
 
En tjänst i Spanien eller snarare på en av Kanarieöarna och jag betsämde mig bums för att söka den. Jag har ju ända sedan jag blev lärare närt en dröm om att någon gång få jobba utanför Sveriges gränser. Tidigare tjänster jag har sökt har det visat sig att jag har för lite år inom läraryrket. Men nu!!  Jag har minst 10 år! Det borde väl börja räcka med det tycker jag. Jag ska i alla fall försöka, har ju inget att förlora på det. Frågan som också blir är väl om man får tjänsteledigt. Ett år borde väl inte vara något problem att få ledigt, hoppas jag. 
 
Spanskan?
 
Det borde väl inte vara något större problem. Det är en svenska skola och jag tror att då man är där kan man väl kanske lära sig lite så att man hjälpligt kan klara sig. Det är bara vad jag tror, men hoppas. Kanske jag måste be någon vän om hjälp  ;)
 
Nu orkar jag inte skriva just så mycket mer. Ska hoppa i säng och försöka sova bort lite av förkylningen...
 
Ha det!
 
Kram ♥
 

1 kommentarer

JEan

09 Mar 2014 12:12

spännande! :D Men jag läste iaf i min facktidning att tjänsltedigt inte är något mn kan kräva för att kunna jobba på ett annat jobb. Ser det olika ut beroende på område? (yrke).

Svar: Jag har frågat. Jag kan inte få tjänsteledigt om det inte är någon typ av annat jobb och i s fall bara ca ½år. Så då vet jag det om jag nu skulle bli aktuell för något. Men spännande är det att vänta ;)Kram
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej