Skönt! Nu har jag äntligen lite ledigt. Höstlovet har startat och jag skulle nog inte ha orkat med en arbetsdag till. Men tror ni att jag kunde ligga lite längre i sängen den här morgonen! Absolut inte! Slog upp mina blå strax efter klockan sex och sedan var det kört. Kunde förstås inte somna om, låg en stund och försökte men men ...Hade alldeles för många tankar i huvudet för att kunna göra det.
 
Från det ena till det andra, läste en artikel nyligen att i en finsk vetenskaplig studie hade de kunnat visa på att lärare behövde ha höstlov just för att håla sig friska och orka med vårt utsatta jobb, mycket på grund av den stress man utsätts för på sitt arbete. Finland kan, men Sverige? Vi har mycket att lära oss av dem, precis som de lärde av oss en gång i tiden....
 
 
 
Nu ska ett av lånen fixas så jag var ju tvungen att ändå att stiga upp. Måste ju leta upp mina papper som det är en väldans oordning på sedan i somras då jag fixade för att golvläggaren eventuellt skulle komma. Och som kom först i augusti! Det var inte lätt att ordna med tiden för bankbesöket, jobbar ju jämt och kan ju inte direkt ta ledigt då jag har lektioner. Men nu är det också fixat. Hoppas nu att man får ordning på det här så småningom.
 
 
 
 
 
Någon som har saknat nytagna foton från mig? Inte! Bra! Jag har inte haft någon som helst inspiration eller någon som direkt har inspirerat mig till det, snarare tvärtom om jag nu ska säga något. Lite tråkigt att vara ute och känna att det inte är riktigt okej att fota bara för att det tar sådan tid! Får nog börja med ensamvandringarna igen för jag kan känna en viss saknad av att inte kunna fota när och det jag vill. För att inte tala om bloggandet! Men det får jag skylla på att jag har haft för mycket jobb de sista månaderna om jag nu måste skylla på något. 
 
Kram ♥
Finsk vetenskaplig studie, höstlov,

Kommentera

Publiceras ej