Oj, oj, oj nu är jag stressad! Hade helt glömt bort att det var städardag här ute på vår gård idag. Såg det då jag var nyss ut på balkongen! Men hur som helst så skulle jag inte ha kunnat vara med så särskilt länge eftersom jag har hur mycket pappersjobb som helst som jag måste bli klar med i helgen. Dessutom har min äldsta dotter varit här hos mig.
 
 
Hon och Gary var igår till Kungsträdgården och idag skulle de till Sergels torg. Jokkmokks samebyar visar upp samisk kultur men samtidigt är det också en protest mot den pågående gruvprospekteringen i Kallak, vilket engarerar min dotter. Gary var också intresserad av det här, För honom påminner detta om de problem indianerna i USA har.   
 
P.s
Fick nyss reda på att de hade varit över 900 personer som hade varit med och protesterat idag!
                                                                                                                                                D.s
 
Sergels torg, Jokkmokk, Kallak, gruvprospektering, vår gård, samebyar,

Kommentera

Publiceras ej