Kommer ni ihåg mina samtal med försäljare om telefonen? Det blev ju aldrig något sjätte samtal men det höll nästan på att sluta att den där J*la I"fånen" istället åkte ut genom fönstret. Tala om att de kan göra saker invecklat, enligt mig som den teknikhandikappade person jag tycks vara. 
 
Ja, till slut fick jag mitt nya simkort och jag tänkte att nu är det bara att sätta igång telefonen. Men ack så jag bedrog mig. Jag hatar, verkligen hatar allt som har med teknik att göra, men det är ju för att jag inte gillar då jag känner mig helt dumförklarad och fattar "nada"!
 
Först var det ju min Samsung. Jag trodde i min enfald att det bara var att föra över mina foton, jag hade tagit med den, till datorn, men insåg ganska snabbt att med det behövde jag hjälp av min son. Det skulle vara program "hittan och dittan" och jag bara kände NÄÄÄÄEEE! Och jag ska bara säga att även min son hade lite problem med det och då är det verkligen inte konstigt att jag hade det. För han om någon är verkligen kunnig på det området.
 
Men i alla fall, då han äntligen hade lyckats med att få ut mina foton sa han att jag själv skulle först försöka att få igång min nya Iphone.
 
Hmm ... varför han sa så? Ja men du är ju lärare och måste väl kunna lära dig var svaret jag fick!! Kanske liger något i det, men jag tänkte att det kan väl inte vara några större svårigheter och sa att han kunde få hämta min Samsung som jag lovat att han ska få låna (han ville inte ha den) då jag hade fått igång Iphonen.
 
Men det var lättare sagt än gjort.
 
Jag och teknik! Det går absolut inte ihop och jag hatar verkligen den där känslan av att man är tvungen att anlita andra då det gäller sådana saker. Samtidigt som jag även tycker att jag har tur och är lyckligt lottad att jag ändå har några i min närhet som klarar av sånt. 
 
Det tog mig nästan en hel dag för mig att få igång den där j*la "fånen". Jag satte in det där simkortet och trodde att det var precis som med min förra telefon, bara att sätta igång att använda den. Så j*la fel man kan ha. Det var mång gånger "fånen" höll på att åka ut genom fönstret, många samtal både min dotter och son fick från mig. Till slut då jag hade bestämt mig för "att om jag inte fick igång den skulle sonen få ta den och jag skulle behålla min gamla".
 
Fråg mig inte vad jag gjorde, det var en hel del, men helt plötsligt så fungerade den!

Så nu är jag en ganska nöjd "Iphonare" trots allt  ;)
Samsung, Iphone, teknik, telefon, teknikhandikappad, fattar nada, Ifånen, simkort,

1 kommentarer

Gunsan

22 Jul 2013 13:26

Jag ler....kan bara le ! Puss på dej, tänk va jag känner igen....MEJ !!! Kram <3

Kommentera

Publiceras ej