Känner mig helt utmattad! Snacka om antiklimax!
 
Idag var det bestämt att  mitt kyl och frysskåp skulle levereras, Märk väl "skulle"! Mellan klockan fyra och nio i kväll med ett samtal en halvtimme innan de skulle dyka upp. 
 
Så jag har jobbat på här hemma och farit runt som ett skållat skinn. Inte visste jag att det var så j*la mycket is i min frys och att det skulle ta sådan tid att frosta av. Var ju tvungen att vara beredd innan fyra. Ja, jag hoppades väl på att få den så snabbt som möjligt.
 
Mycket jobb med att plocka ut alla matvaror ur både kyl och frys. Hur mycket mat man har i en kyl och frys! Har väl adrig riktigt tänkt på det tidigare. Faktiskt att det var en del jag slängde iväg. Frostat av frysen, torkat ur kylen, försökt att placera matvarorna så att de skulle hålla sig fräscha i någon timme. I och för sig ganska enkelt med den kyla vi har just nu.
 
När jag sedan började se mig om i köket och hallen insåg jag att att köksbordet skulle vara ivägen, inte lätt när man har en liten lägenhet. Var tvungen att skruva av benen, innan jag kunde få den genom köksdörren. Så nu har jag ett nedmonterat köksbord, några köksstolar och en massa lådor från frysen och kylen i mitt inte så stora rum. 
 
Då jag var klar med det mesta så var det inte så mycket tid kvar tills klockan skulle vara fyra, men allt var klart till och med frysen var avfrostad och torr. Torr med lite hjälp av en hårtork.
 
 
 
Så då var det bara till att börja vänta och inte kunde man gå någonstans heller eftersom man bara skulle ha en halvtimme på sig innan de skulle vara här hos mig då de ringde. 
 
Och jag väntade och väntade. Telefonj*ln har väl aldrig ringt så mycket som i eftermiddag och varenda gång så trodde jag ju självklart att det var de som skulle leverera som ringde, men icket, bara en j*la massa försäljare. Är torsdagar möjligtvis en bra dag för försäljare att ringa på?
 
Till slut började jag inse att jag nog skulle få vänta länge och med min otur skulle de väl leverera sist till mig, någongång vid niosnåret. Trodde jag!
 
Vid strax efter sju ringde de. "Bilen har gått sönder så vi måste köra in den till en verkstad."!!!!
 
Så var det med den väntan. Nu måste jag vänta ända till i morgon för att höra vad Elgiganten har att säga om när de kan leverera den. Förhoppningsvis i morgon.
 
F*n har ingen j*la lust att plocka in all mat igen. 
 
Tror att jag går tidigt i säng ikväll.
 
 

Kommentera

Publiceras ej