Jag har gett upp!
 
Lika bra att gå upp ur sängen då Gary sticker iväg till jobbet vid femsnåret. Egentligen inte så jobbigt. Bara känslan av att man kan gå hela dagen, om man vill, i sin morgonrock ger faktiskt ett skimmer av lyx, en guldkant i vardagen. 
 
 
Sista dagen på månaden, Mariadagen visar sig inte från sin bästa sida, ugefär 3 minusgrader och fortfarande lite gråmulet ute. Men dagen har bara just börjat så jag hoppas fortfarande på att dagen ska bli nästan lika fin som det var igår, solsken, takdropp och fågelsång.
 
 
Mariadagen brukade vi fira min äldsta dotters födelsedag på då hon var yngre, dels därför att det var hennes namnsdag men mest av allt därför att hon är född på juldagen, urusel planering eller ingen planering alls av mig och mitt X. Alla var ju upptagna med sina familjer, oftast bortresta till släkt och vänner, julmiddagar med hela tjocka släkten av kusiner, mostrar och allt det som hör till, inte hade någon tid med att fira någons födelsedag under jultiden och speciellt någon som man inte ens var släkt med.
 
 
Därför tyckte vi att det var en god idé att fira henne på hennes egna namnsdag. Ja det var en god idé ända till hon började skolan. Helt plötsligt blev hon alltid ett år äldre än vad hon var vid födelsedagarna mycket på grund av att det blev ju liksom året efter hon firades. Inte kul alls med att alltid försöka förklara och ursäkta sig för det, så vi återgick till att fira henne på hennes födelsedag. 
 
Nu iväg till gymmet.
Ha en bra dag!
Kram ♥
 
 

1 kommentarer

Gunsan

28 Feb 2013 14:56

Ha en bra dag du med. <3 Kram

Svar: Tack du!Kram <3
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej