Den här helgen har jag tagit det väldigt lugnt, bara gjort det som måste göras och det var inte mycket. Om man nu inte räknar med alla dessa timmar (!) jag sprang i affärerna för att hitta något att ha på bröllopet. Jag hatar verkligen att vara ute och "måsta" shoppa något. Hittar som aldrig något då jag har ett mål, men att strosa omkring lite så där på måfå det tycker jag kan vara kul att göra då och då. Och det är oftast då jag också hittar en massa "vilja ha" saker. Är det inte ganska typiskt det?
 
 
Jag hade tänkt mig ut idag för att få tag på ett par skor att ha till klänningen som jag köpte, men det får vara till på tisdag. Då ska jag försöka ta mig hem tidigare från jobbet så att jag hinner och orkar göra det. Ja, mina vänner ni läste rätt! Jag köpte mig en klänning, en ganska enkel. I vanliga fall skulle jag inte ha köpt mig en klänning, men vad gör man inte för sin dotters stora dag  ;) 
 
 
Hoppas bara att den går an, för det blev i svart. Det fanns absolut ingen annan klänning jag ville eller kunde ha i någon annan färg. Antingen var de knallröda, orange eller ljusrosa och de är inte mina favoritfärger precis och dessutom tar dessa färger bort all färg från mig själv och det vill jag ju inte ska hända. Damen i affären som hjälpte mig sa att nuförtiden är det många som faktiskt bär svart på bröllop. Så då får man väl hoppas på det då.
 
 
 
 Lägger in någon bild så får ni också se. Men för säkerhets skull har jag skickat efter en annan klänning från nätet. Med den vet man aldrig, hinner den komma fram, passar den mig och många andra frågetecken som gjorde att jag inte vågade chansa på bara den, men den är allt annat än svart  ;)
 
När jag ändå var ute och shoppade kläder kom det ju en tröja och en spetsblus med hem, kom ju att tänka på att vi har julavslutning på torsdag. Kul med lite nytt. 
 
 
Köpte mig ett par nya vinterskor för cirka två veckor sedan (därför ser de lite smutsiga ut pga allt regnande). Tur var väl det, för sedan har det regnat ganska så mycket och mina skor har Gore-tex (?) i skorna, så rädd för att bli allt för blöt behöver jag inte vara i vinter. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej