Med risk för att upprepa mig och låta tjatig så måste jag ändå fråga; Vart tog den här veckan vägen? I morgon är det åter igen fredag och dags för mys. Om det fortsätter i den här farten så kommer det att kännas som om man hela tiden bara sitter och myser!
 
 
Hösten har kommit med regn och blåst, men kylan vill som inte riktigt ännu infinna sig så det ska man inte klaga på. Njuter av att det inte är så kallt än. Och enligt meteorologerna är väl inte hösten riktigt här än. Men vi vet ju alla att den också kommer till slut så det är bara hoppas och önska att den dagen är riktigt riktigt långt borta ännu en tid till.
 
 
Måste ju berätta att denna dag trodde jag bara skulle sluta i en enda stor katastrof.
 

Det började med att regnet det bara vräkte ned i morse. Var tror ni att jag hade paraplyet?
 
Hemma?
 
Not!
 
 
Den låg fortfarande så snyggt och prydligt på ett fönsterbräde i skolan kom jag ihåg i morse då jag letade efter den. Väldigt typiskt mig att drälla omkring mig saker.
 
 
Så vem kliver på tåget på morgonen, mer likt en dränkt katt än någonting annat. Moi!
 
 
Sedan till råga på det går den förbenade dragkedjan sönder på jackan! Så där gick jag skyndsamt fram efter Swedenborgsgatan på Söder mot Mariatorgets T-bana med en öppen jacka och regnet ...
 
 
 
... det bara öste ned.
 
 
Jag skyndade mig fort som tusan, för förutom att jag kände mig blöt nästan inpå bara kroppen så var jag dessutom sen. Låg även lite för länge i sängen! Är ju så fruktanvärt trött på morgnarna nuförtiden. 
 
Sprang ned till T-banan med två minuter tillgodo innan tåget ska komma.
 
 
Har ni någonsin försökt att springa riktigt snabbt nedför en rulltrappa? Gör inte det, om ni inte behöver det. Jag är alltid livrädd att jag ska dratta nedför med näsan för varje gång jag är tvungen att springa. Så därför gör jag det med värsta obehagskänslan i magen varje gång jag är tvingad till att göra det, som idag.
 
 
Känslan av lättnad då jag hann med tåget som jag var tvungen att genomgå så mycket obehagskänsla för var enorm.
 
Satte mig förnöjt på tåget som skulle ta mig till min slutstation.
 
Ha! Trodde jag!
 
 
Efter bara några stationer tvärnitade tåget, just precis utanför en tunnel. Den stod stilla i ett par minuter sedan hördes tågförarens röst i högtalarna säga att något blivit fel. Ni skulle ha hört den kollektiva sucken bland resenärerna som blev än djupare då tågföraren fortsatte med att tala om att det blivit något fel vid rälsväxlingen så att tåget nu var på väg mot Midsommarkransen istället för mot Aspudden.
 
 
Tåget togs ur trafik och vi passagerare fick ta ett nytt tåg tillbaka till föregående station där vi fick invänta ett nytt tåg som tog oss åt det håll vi egentligen skulle till.
 
 
Då jag kom till jobbet hade jag fem minuter tillgodo.
 
Hatar att vara så där i sista minuten till jobbet. Sedan har jag gått och väntat på vad mer tokigheter som skulle kunna hända.
 
Inget mer har hänt som tur är och strax ska jag i säng. Och i morgon är det fredag.
 
Ha det så bra!
 
Kram ♥
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Gunsan

30 Sep 2012 12:32

Men fy 17, vilken dag. Hoppas helgen varit fin iaf :-) Kram <3 (Underbara bilder som vanligt )

Svar: Tack för det. Har inte haft så mycket tid eller inspiration att fotografera så mycket sista tiden men nåt foto blir det väl då och då =)Helgen har väl varit lite si så där. Vi får prata sen då vi träffas ...
Kram <3
Ann-Catrin

Kommentera

Publiceras ej