Sitter här och tycker synd om mig själv. Ute regnar det, verkar som om eländet aldrig vill ta slut. Men kanske lika bra det eftersom det är så jag känner mig just nu. Eländig. Övergiven. Missförstådd. Skit att man blir lite av självdestruktiv då man känner sig sjuk. Allt känns fel och det är så j*synd om en själv. Ingen förstår, absolut att ingen fattar ...
 
Fattar?
 
Vilket ord!
 
Ibland så fastnar jag på ord.Tror knappt att det är så man skriver eller säger det eller att det egentligen har någon betydelse. Men det har det tydligen, var ju bara tvungen att kolla ;)
 

fatta

1 ta, ta tag i, gripa, få fatt i, grabba, greppa, nappa tag i

2 begripa, förstå, komma underfund med, uppfatta, inse, haja, koppla; tolka, tyda

3 gripas av, fyllas av, känna

4 fatta (ett) beslut fastställa, bestämma (sig), besluta (sig)

5 fatta sig sansa sig, ta sig samman; fatta sig kort yttrycka sig kort

 

Men, men, det är väl bara så att allt går att få förklaring på, på Internet om inte annat. Jag kommer ihåg att då jag skrev mitt examensarbete blev det att helt plötsligt började man ifrågasätta i stort sett nästan var och vartannat ord.

 

 

"Stavas det verkligen så?, Är det verkligen så här man uttrycker det?, Men jisses är det svenska?" och så vidare i det oändliga. Jag och min klasskompis som skrev arbetet tillsammans vi höll på att gå under av alla ord som vi helt plötsligt började att ifrågasätta. Vi  var tvugna att slå upp en hel del ord i SAOL, för att bli helt säkra på att det var accepterade ord och inte minst av allt att de verkligen stavades så som de gjordes.

 

 

Äh! Nu blev det ju något helt annat jag skrev om än det som det från från början var tänkt attskrivas om, as usual. Bra på sätt och vis eftersom det tänkta var en klagomur om hur sjuk jag känner mig och ingen som bryr sig.

 

Så nu känns det på en gång mycket, mycket bättre. Fick ju annat att tänka på och ni slapp klagosången.

 

Hjälper kanske att tänka den sol och värme vi haft  ;)

 

Kram ♥

 

Kommentera

Publiceras ej