Snön kom igår.  Och tänka sig, den ligger fortfarande kvar! Vet inte om jag ska vara glad och nöjd med det eller tvärtemot.
 
 
Om det nu ska vara snö får det banne mig bli ordentligt och inte några få mm som snart smälter och bildar en massa isfläckar. Som man i sin tur får gå och vara rädd för att halka på. Hur roligt är det?
 
 
Det är i vart fall inte lika roligt nuförtiden så som det var då man var ung. Jobbade som sjukvårdsbiträde här i Stockholm. Lärde mig att ta till vara den lilla tden snön låg kvar. Varje gång det snöade rusade vi norrlänningar + några till ut i snön, dök ned och gjorde snöänglar, snögubbar och gummor i rasande fart. Vi hade lärt oss att innan vi gick hem för dagen skulle all snö bara vara en äcklig snösörja som inte gick att ens se att det en gång hade varit snö.
 
 
Men som sagt var, var det ett riktigt snöoväder ute igårkväll. Eller ska nog säga att det har det varit hela natten och en bit in på morgonen. Snön yrde så det stod härligt till. Säger så därför att jag har inte behövt sticka näsan utanför dörren. Varför utmana ovädret om man nu inte behöver det?
 
 
Är fortfarande inte frisk. Håller på att hosta lungorna ut ur kroppen. Det är inte många timmars sömn man får på nätterna. Antingen vaknar man av tokhostan eller så är man täppt i näsan. 
 
 
Någonting gott har denna förkylning ändå fört med sig:
Jag har inte rökt en endaste cigarett sedan måndagseftermiddagen! Och det otroliga ... Jag längtar inte heller efter någon.

Hoppas att jag klarar av detta nu. Vill ju verkligen bli av med detta gissel.
 
Kram ♥
 
 
snö, smälter, sjukvårdsbiträde, 70-talet, snöänglar, snöubbar,

Kommentera

Publiceras ej