Så den utlovade fortsättningen på gårdagens dagbok fortsätter nu. Eller kan man kalla det dgbok då man skriver den dagen därpå? Ska nog fundera på saken, men inte nu. Nu ska jag skriva eller kanske inte skriva egentligen, det blir nog mer foton än ord. Åh ja, några fler ord än bara några lär det nog bli om jag känner mig rätt...

Efter duschningen så var jag redo för Kungsan. Det var en hel del folk på stan men ändå inte så mycket som jag trodde att det skulle vara.





Det jag undrar över; Har plattan krympt sedan jag var där på 70-talet. Som jag kommer ihåg den, var den JÄTTELIK! Bara rutorna ser ut som de gjorde. Skulle också tro att samma typ av människor även också nu håller till där...




Tur att det fanns något som lyste upp då solen försvann...




Byggkranar överallt. Det sägs och det märks att det byggs överallt runt om i Stockholm nu. Jag vill minnas att på 70-talet fanns det också en hel del byggkranar i stan. Byggs nog för jämnan här.




Nu närmar vi oss Kungsan men först ...

REKLAM
...



Vilken reklampelare. Han stod mest och pratade i telefonen och stod desutom mest vänd mot gatan!
Hmm, kom och tänka ...han kanske hade rast!



NK-huset, kanske inte ett måste på bild från Stockholm idag Anno 2012. Men nu hamnade den i varje fall här.




Som ni ser, inte mycket folk. Kanske molnen som täckte solen tidvis höll folket borta eller så kanske de jobbade. Inte alla som kanske kunde njuta av en "klämdag".




Och där människor finns äter, dit kommer ju även alla dessa fåglar duvor, måsar ...
Något som kan göra mig tokgalen är när barnen, näe egentligen inte barnen, men på deras föräldrar då de inte hindrar barnen att jaga dessa fåglar. De sitter bara där och skrattar och pekar eller överhuvudtaget inte bryr sig medans deras barn springer runt runt jagandes  alla dessa fåglar som flyger korsan och tvärsan och nästan flyger upp i ansiktet på en.
Tycker överhuvudtaget inte om att de jagar fåglarna, om jag ska vara ärlig.



Den här balkongen som fanns på ett av usen mittemot Kungsan skull inte jag ha sagt nej till, inte ens till platsen där den är.





Och så lite romantisk historia. På parkbänken till höger i bild fick jag min första kyss av Gary, efter några intensiva dagars dejtande. Juli, sommar sol och värme var det då och väldigt romantiskt.

Nu får det vara slut för idag.
Phuu, det här var jobbigare än jag trodde ... att lägga in fotona tog ju en hel del tid. Ni får vänta tills i morgon på fortsättningen. Ska iväg och göra lite andra saker nu.

Ha det så bra!

Kram ♥


2 kommentarer

Gunsan

20 May 2012 23:31

:-) Som vanligt underbara bilder på både djur o natur. Och tack snälla för rundturen i stan...längtar tbx <3 Ska göra mitt bästa att komma under sem, har ju fått kontakt m en long lost klasskamrat som numer bor i Sthlm. Har ngr att besöka, och logi har jag ju ;-) Ha de så gott. kram <3

AC

21 May 2012 20:00

Tack! Men vänta nu ... är inte klar med rundturen än,men har inte haft tid att vara ute på nätet och göra något sista dagarna och orkar nog inte i kväll heller. Den där tröttheten håller på att göra mig galen.

Åh va ku om du skulle komma hit! Hoppas bara att jag är i stan, har ju lovat mamma att komma dit upp och "vakta" hennes hus då hon åker bort en vecka och sedan ska jag väl njuta av barnbarnet ett tag me =)

Ha det så gott du med. Hoppas allt ändå känns lite bättre nu.. Kram <3

Kommentera

Publiceras ej