05.14 piiip
... slog jag upp mina blå.
Tror ni att jag var alltför glad åt det?
Absolut inte!
Hade ju tänkt sova till minst klockan 10.00.
I vart fall ligga kvar till dess var min tanke.

Steg upp, gjorde i ordning lite kaffe till mig,
 tittade lite avundsjukt på Gary
som låg och verkade snusa så gott kvar i sängen,
oberörd över att jag steg upp. 



Tittade ut genom fönstret.
Snö!!
Hela världen tycktes vit.
Ja,ja det borde jag väl inte ha blivit alltför chockad eller förvånad över.
Detta väder har de ju lovat på vädernyheterna hela veckan
och det har ju även blivit kallare ju närmare helgen vi har kommit.
Bara att bita ihop och hoppas att värmen kommer tillbaka.

Trösten är att det fortfarande är tidig vår
och gammelfolket,
de som sägs veta,
menar att det inte är bra om värmen kommer alltför tidigt,
risken är då att sommaren inte blir så varm.
Och då vet ju jag
vad jag väljer,
jag som inte ens har plockat undan vinterkläderna än.



Om det var vitt tidigt i morse
lär det bli ännu vitare nu,
för nu snöar det för fullt utanför mitt fönster.
Vad ska man hitta på att göra en sådan här dag.
Känner inte direkt lust för någon promenad.
Kanske jag tar och lägger och vilar mig en stund,
steg ju trots allt upp alldeles för tidigt
och behöver nog lite mer sömn.

Ha en bra dag!

Kram ♥

Kommentera

Publiceras ej