Sitter här och våndas lite för morgondagen. Helgen är alldeles strax över och det alltför fort. Hann ju bara säga fredag så pjoff så vart det söndag ,bara så där på en sekund. Känns nästan som att man håller på att gå in i en vägg, känslan av illamående och en kropp som känns helt utmattad så snart jag tänker på jobbet.

 

Jag har verkligen försökt att tänka positivt, skriva av mig här, inte för att jag har publicerat allt, men nu har jag nog kommit så långt i min tanke att jag börjat inse att jag nog inte klarar av det här så länge till. Måste bort eller så får jag sjukskriva mig helt enkelt och ta smällen ekonomiskt. 



På sajterna finns det en hel del jobb att söka på men det är tiden som inte räcker riktigt till. Har ju en hel del arbete med mig hem varje dag, sådant som man inte hinner med på arbetet eller orkar ta tag i direkt där. Det är så himla skönt att få komma hem, koppla av en stund innan man tar tag i skoljobbet.



Senaste tiden har det blivit många föräldrasamtal som tagit mycket av min tid. Ni kan ju tänka er själv, ni som varit/är föräldrar till skolbarn att sådana samtal  gör man inte bara på en kafferast utan kräver sin tid. Och alla föräldrar är inte så positiva till att man ringer hem och stör dem, det gör inte heller saken så mycket bättre.

 

Suck, suck!! ... av erfarenhet så vet jag att jag kommer att ha en hel del sena jobb här framöver just på grund av det. Många möten som ska dokumenteras och då ska även det ordinarie veckomötet, ämneskonferensen och det ordinarie för-och efterarbetet fungera. Blir bara så trött av att ens tänka på allt det här. 

 

Gary har börjat förstå att det inte är så lätt att jobba som lärare och är inte längre så avundsjuk på mina ledigheter under skolloven. Han tycker att vi som lärare mer än väl har gjort oss förtjänt av dem. Det är ju klart att nog skulle han vilja att jag skulle kunna vara mer social under veckorna och under vissa helger. Men det är nog något han får stå ut med om han ska fortsätta vara tillsammans med mig. Och det tror jag att han gör. 



Nu blev det inte alls skrivet det jag egentligen hade tänkt skriva om, mitt första jobb i storstan, men det får bli en annan dag. Nu är jag trött och ska gå och krama kudden. Arbetsdag i morgon...


Kram ♥

2 kommentarer

Gunsan

04 Feb 2012 16:27

Nu har jag inte varit ute o läst ngr bloggar på ett tag..för det har varit dåligt m uppdateringen (även m min). Och vad ser jag då jag väl kollar runt ? Jo en massa inlägg. Attans oxå :-) Fast kul med. Jag tycker de är för j-ligt att ni måste ta m er jobb hem...Ni har väl nog, fritiden ska väl inte ryka t oavlönat jobb :-( Jag förstår att du är less o trött. Kram på dej <3

AC

04 Feb 2012 18:22

Ja det har blivit en del för mig att skriva på sistone. Ovanligt för att vara mig, men det är väl att jag känner att jag nog behöver det här med att skriva. Annars kanske jag helt rostar ihop ;-)

ocj ja.. jag har saknat dina inlägg =)

Hoppas arr du känner dig bättre och piggare nu.

Kram på dig <3

Kommentera

Publiceras ej