Mitt första inlägg med foton blir nog ett försök att samla alla foton med insekter. Har ju fått jobba en hel del med att bara få dem att fastna på bild.



En gång höll jag till och med på att ramla ned i en bäck bara för att jag ville ha en humla på bild. Det slutade med att jag så småningom fick en hel del foton på så kallade blomflugor. Kommer inte just nu ihåg vad de heter egentligen, men inte så viktigt med det nu. Minnet kommer nog tillbaka.  



Det här två fotona ovanför är tagna i Kungsan, andra gången jag hade en träff med Gary ♥



Sniglar hör väl kanske också till insekter?? Är inte 100% säker, men jag placerar dem här. Skadeinsekter? Dessa är tagna i september 2011.





Foton på humlor hade jag en hel del av då sommaren började lida mot sitt slut. Då började jakten istället på Trollsländorna.


 







Den här gräshoppan som ju visade sig inte vara en "gräshoppa" utan något helt annat jag nu har glömt, kom på besök hos mig då sonen var och hälsade på. Helt plötsligt satt den bara där vid balkongdörren. Det första jag tänkte på "Var är min kamera?

Sonen blev mäkta imponerad. "Du skrek ju inget!!" sa han förvånat. Näe det gjorde jag faktiskt inte och det har jag märkt att om jag har kameran, skriker jag inte. Jag har ju som inte riktigt tid med det då. Kanske jag så småningom inte heller skriker då jag inte har en kamera med mig. Möjligtvis att det är en slags antifobiterapi att ha med sig en kamera. I vart fall för mig.









Svårt att kanske se att det är en spindel. Den kröp ner bland stenarna och glad var jag för det.
Förflyttade mig ganska så snabbt från stället så helt befriad från spindelfobin är jag kanske inte. 













Spindelnätet hör väl okså hemma här. Antar ju att det finns någon spindel någonstans bara att jag inte kunde se den vid fototillfället.




Ett litet urval av mina foton av insekter. Hoppas att ni orkat ta er igenom det. Faktum är att jag inte trodde att jag hade så många av dem. Trodde i min enfald att det skulle bli den minsta gruppen. Det kommer att komma fler och många fler fjärilar som ett tag blev min passion under förra sommaren efter besöket på Bergianska trädgården.

2 kommentarer

Jeanette

28 Feb 2012 09:21

huiij..där i slutet lyckades du få bilder på vad jag tror, är vad man kallar för kärrspindel. En av två(?) spindlar i sverige som kan bli rätt stora och ha starka käkar nog att bita igenom en människa hud. (de och korsspindeln). Så försök inte att kela med dem ;) Fina bilder mor! Kram!

AC

28 Feb 2012 11:29

Tack för berömmet, som du vet suger jag ju in sånt =)

Visste väl att det var något jag skulle hålla ett bra avstånd till. Då den började röra på sig fick jag faktiskt lite känning av ilningar i ryggraden. Hade ett mycket bra avstånd till den =) och nu vet jag ju att jag gjorde rätt. Såg lite urtidsaktig ut ;)

Kram på dig <3

Kommentera

Publiceras ej