Förra helgen då jag fick besök, var jag tvungen att gå och köpa toapapper. Jaha och vad kan vara intressant med det tänker ni säkert nu. Alla som läst min blogg ett längre tag vet ju eller har i varje fall förstått att jag gillar dikter av olika slag. Älskar ju att använda dem, men har ju kanske inte använt det så mycket den sista tiden. Är väl kanske någor som kommer i perioder kan jag tänka mig.

Ödet kanske ville ge mig en fingervisning om att ta upp det igen. När jag hade varit och köpt toapappret hade jag inte precis stått och valt, utan tog det som såg ut att vara det vanliga som jag annars brukar köpa. Det gick några dagar innan jag behövde byta ut till en ny toarulle och såg då att det var något slags mönster på dem, men tänkte inte mer på det förrän då jag behövde gå på toan. 



Då jag skulle ta av pappret så upptäckte jag att det stod en massa på det. Små dikter om kärleken både på svenska, norska och danska. Riktigt trevligt att gå och sätta sig på toan och läsa lite kärleksord nuförtiden. Kanske det så småningom blir lite dikter skrivna av mig här. Det kan man aldrig så säkert veta.

Dessa små ord om kjerlighet på danska kom mig att minnas en brevvän jag hade från Italien då jag var ungefär i 14-årsåldern. Han var nog mest troligen bra mycket äldre än mig. Han dränkte mig med massor av fotografier på sig själv tagna från alla möjliga och omöjliga håll och kanter kan man väl säga. Min mamma fick aldrig se dessa foton, skulle väl aldrig ha fått fortsätta brevväxlingen då. Rodnar än idag då jag tänker på vissa av dessa foton.

Men han skickade även en hel del vanliga foton tagna av honom i andra länder han hade besökt. Han hade rest en hel del runt om i världen kommer jag ihåg att han skrev och berättade om och det var väl då jag också började tänka på och få en längtan efter av att få se världen.

Bland annat hade han varit i Danmark och där hade han köpt en liten rosa bok som hette "Små ord om kjerlighet" som han skickade till mig. Det var denna lilla bok jag kom att tänka på nu då jag såg poesin på toapappret. Den hade jag kvar länge länge just för att jag tyckte den var så söt.

Italienaren brevväxlade jag med i ungefär ett år, men sedan då han började skriva om att han skulle komma til Sverige och hälsa på mig då blev det ett abrupt slut på brevväxlingen.

Jag hade under en tid en massa brevvänner runt om i världen, men han kom att bli den sista för mig för efter honom skaffade jag mig aldrig mer någon ny brevvän.

Ha en trevlig kväll!




♥ Kram ♥

6 kommentarer

Finn Jensen

24 May 2011 22:21

Du er flink å skrive, det har jeg syntes hele tiden som jeg har lest dine blogger. Innholdsrik og innteresanne. Samme med denne.

Men den jeg synes er best er nok den ferieturen dere hadde nordover for lenge siden, tor det var en av di første jeg leste skrevet av deg.

Ha det godt å fortsett å skriv.

Finn

AC

25 May 2011 19:45

Tack för det Finn.

Det var väl för att den var så händelserik då är det också alltid lättare att berätta. Just nu befinner jag mig i någon sorts svacka och har vissa svårigheter att skriva. Däeför blir det kanske inte alltid så väldigt bra- Men jag kommer igen snart =)

Kram

Gunsan

27 May 2011 00:14

Brevvänner..Ja jisses, var sak har sin tid. Men visst var det kul :-) Ibl så undrar jag hur de gick för dom, hur blev deras liv. Vore kul att veta. Tänk AC...om du bodde i Italien nu..Una signora bella ;-) Kram vännen <3

AC

27 May 2011 19:28

Ja, det har jag också faktiskt funderat på många gånger. Hade ju också en kille från Korea jag brevväxlade med, men det var mer att både jag och han samlade på frimärken =) och de hade verkligen vackra frimärken.

Tur det att det aldrig blev Italien. Du har ju läst min blogg om varför )

Stor kram till dig <3

Jean

27 May 2011 21:03

ska va du å råka ut för alla skumma karlar :P

själv skrev jag som en 7årin när jag var 14 så jag hade inga brevvänner- däremot en massa "Email-vänner" i slutet på 90-talet! :D Trista med det är ju att email inte är lika mysiga eller beständiga (om ens emailkonto hackas eller lösenord tappas bort) som riktiga brev kan vara.

AC

28 May 2011 09:05

Ja det verkar som att det är mitt öde. Får väl hålla till godo med min dröm =)

Synd att den där stora flyttlådan försvann, med den försvann nog en hel del brev och frimärken ;/

Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej