Idag har jag tänkt färdigt. Har bestämt mig för att det inte blir några fler dumheter. Orkar inte, varför sätta sig mer in i elden än vad man behöver. Har bränt mig tillräckligt ändå. Visst känns det jobbigt, fuktansvärt jobbigt just nu, men det skulle säkert komma att bli ännu värre om jag skulle ha låtit det få fortsätta. Ge mig kraft att klara av det ... 

Är jag dum, naiv eller vad är med mig som försätter mig i sådana här situationer. För i slutändan är det bara jag som inte mår bra av det.



Bara just på grund av det här, för att försöka få mig på andra tankar gick jag ut på en dejtingsajt jag gick med i för ett bra tag sedan. En dejtingsajt som jag inte riktigt orkat bry mig i och som gjorde mig riktigt skitförbannad, milt uttryckt då jag gick med i den.

Det stod så lockande och bra "blir du medlem så får du chansen att chatta med män i din närhet ...".

Vad hände?


Ja då jag hade registrerat mig och trodde att jag då var medlem, kom det en massa flirtar och meddelanden, men  ... 


... jag kunde inte läsa dem!!!!




Varje gång jag försökte läsa, för jag tänkte att det måste vara något fel, kom det upp en ruta "att först måste jag bli medlem och betala si och så mycket för att kunna läsa och chatta och just nu har vi ett erbjudande som ger si och så många extra månader på köpet.....!!! 

Medlem!!! Det var ju just därför jag hade registrerat mig!!!???

Tro inget annat än att jag var så heligt jädra arg så jag nästan höll på att spricka efter allt arbete jag lagt ned med att fylla i en massa uppgifter dessutom lagt in en del foton. Och absolut ingenstans hade jag sett att det stod något om att jag skulle vara tvungen att betala för att bli medlem. Trodde ju att det skulle räcka med att fylla i uppgifterna så vips skulle man vara medlem, så hade i varje fall jag fattat det.



Idag då jag beslutade mig för att sluta med min dumhet bestämde jag mig, bara för att få mig själv på andra tankar, för att gå in som betalande medlem för att kunna se vad det var jag hade gått med i. Att jag betalade var mycket för att jag kunde betala för bara en månad i taget och ingenting annat. Inget som automatiskt drogs för fler månader. Det kollade jag ju väldigt noga efter min förra fadäs på den andra dejtingsajten.

Nu i efterhand vet jag inte om jag gjorde så rätt, för nog börjar jag undra vad jag hamnat på för en sida. För vad händer då jag gick in idag på sidan som "medlem"???

På min så kallade sida ser jag vilka som varit in och tittat och flirtat med mig. Och vem är inte först ut!!!

Vet inte om jag ser ut på någe konstigt vis att sådana män verkar dras till mig eller så är det bara så att dejtingsajten är fylld av sådana män. Mycket kan man säga om denne man, men man kan ju inte påstå att han inte är ärlig, för han säger ju precis vad han vill ha och inte ha. Jämfört med vissa andra.

Mannen i fråga skriver i sin presentation att han , citat: "Älskar kåta, sexiga, blyga (utanför sängen) och aktiva (i sängen) tjejer". Han fortsätter med att skriva att han enbart är intresserad av lite äventyr i någon tjejs säng. Tjejerna får ha vilken som helst nationalitet bara de inte är överviktiga och feta. Tjejen behöver inte vara vacker men får inte vara FUL.

Snacka om att veta vad han vill =) 

Och jag vet att jag INTE kommer att svara på hans flirt. För jag vet ju vad jag vill ha och det är då inget han mest troligen varken kan eller vill erbjuda.

Men det finns ju även vettiga män, som det låter i deras presentationer i vart fall. Har ju blivit lite bränd, har ju gått på det här en gång och svalde allt med hull och hår och har inte tänkt, ska i varje fall  försöka att inte hamna där igen.

Kommer min skeptiska syn på män och i synnerhet män på dejtingsajter någonsin att försvinna. Finns det överhuvudtaget några män man kan lita på? Eller ska man helt enkelt skippa det där med män och bara bestämma sig för att leva ensam resten av sitt liv.

Får ge denna dejtingsida en chans ... en månad, eftersom jag nu betalat för det. För trots allt så tror och hoppas jag på kärleken, försöker om inte annat =)

 

Ska bara smälta mitt farväl först ...

Ha en trevig kväll!

♥ Kram ♥


3 kommentarer

Gunsan

28 Jun 2011 12:40

Falsk marknadsföring kallar jag det för. Blir man medlem så ska man oxå ha tillgång t allt..Annars ska det framgå klart o tydligt, vad som erbjuds.

Såna där typer råkar jag oxå ut för...Vet inte vad som gör att man ständigt får skamliga förslag. Antagligen tror alla män att vi kvinnor i 50 års åldern är desperata :-( Sen deras krav på hur vi kvinnor ska se ut och vara...Hahaha..jisses snacka om att dom inte ser till hur dom själva ser ut och är först. Hoppas du träffar på ngr trevliga iaf. Kram <3

AC

28 Jun 2011 12:58

Ja det skulle jag gärna också kalla det. Fasiken att de inte kan skriva det direkt.

Vad tror de egentligen om oss. Så jäkla desperat är då inte jag. <inte då efter sex utan känslor i varje fall. Jag undrar om denne man har flintis och kulmage. Har ju ibland sett hur de beskriver sig som rena rama Valentinos och sen sett deras foton. Snacka om självkänsla!!! Men det är väl kanske det man skulle behöva mer av...

Jag ska göra ett allvarligare försök har jag bestämt mig för nu. Någon gång borde man väl för sjuttsingen ha tur ;-)

Kram <3

ulrika

29 Jun 2011 17:29

kram å lycka till! dejtingsajter är som i verkliga livet - finns både rötägg å guldkorn men d e inte alltid så lätt att se skillnad på dom...

Kommentera

Publiceras ej