Inte längesedan jag kom hem från träningen. Känner mig skönt trött i kroppen. Värre är det vad som händer i huvudet mitt. Har så många tankar men lusten till att skriva ligger just nu på långt under "zero". Jag vet inte riktigt vad som händer, kanske är det för att jag känner mig så fruktansvärt uttråkad. Uttråkad på mig själv, mitt liv, ja i stort sett på allt och jag kommer mig inte för att göra något åt det. Orkar inte göra något åt det är väl närmare sanningen.

Har funderat lite över det här och tror nog mycket på att det var den där "pendeltågsgrejen" som utlöste min leda. Om inte så gjorde det mig väldigt medveten om hur j-la tråkigt mitt liv just nu är.

Jag går till jobbet, arbetar mina timmar, går till träningen varannan dag ungefär. Åker hem, sätter mig vid datorn en stund, äter en bit, sätter mig och "glor" på TVn. Sitter kanske en stund till framför datorn innan jag duschar, tvättar av mig, borstar tänderna och går och lägger mig. I bästa fall har jag hunnit ta en promenad mellan maten och TVn.

Där emellan så är jag till affären, närbutiken, för fastän man har tråkigt så måste man ju äta. Under helgerna brukar jag åka in till affärscentrum just bara för att se att det faktiskt finns en värld utanför. Har jag tur så möter jag på någon bekant från mitt förra jobb som jag kan surra bort en stund med och kanske ta en fika, men det händer inte alltför ofta. Sedan åker jag hem, sitter där och längtar efter mina barn och barnbarn medan jag skriver en massa arbetsansökingar. 

Vilket j-la liv! Inte konstigt om jag känner mig oinspirerad att skriva. Inget som påminner eller inspirerar mig till att komma ihåg "kuliga" och tokiga saker man gjort och varit med om.

Minnet tryter när det inte får någon näring så därför tror jag att jag kommer att ta ledigt några dagar från mitt bloggande. Vill inte sitta här och hålla på att gnälla och tjata om samma saker dag ut och dag in.

Nu vill jag att våren snabbt kommer med sol och värme. Det är nog det som saknas men ...

 
Klippvägen var så vacker med mossa, snö och så smältvattnet
som frysit till istappar.

Ska istället ägna min tid till min nya hobby; digitalkameran och även försöka ta tag i min gamla hobby; spanskan som legat nere ett bra tag nu. Så får vi se om lusten kanske kommer tillbaka, förhoppningsvis om ett par dagar.


 ... och så köpte jag mig en liten krukväxt "Campanula, Blue sky"
för att förnöja mig själv lite ;-)


Ha en bra måndagskväll!

Kram ♥

8 kommentarer

Gunsan

25 Jan 2011 00:01

Åh du vännen....Mitt liv ser ung ut på samma sätt, tycker inte det är nåt liv precis. Mer bara existens....jag kommer ju inte ens t skott m träning. Men du, det blir bättre...svackor kommer å går...Snart så blire vår :-)Vi får se positivt framåt. Och att du får lite gensvar på din arbetsansökningar :-) En gooo kram <3

Anonym

25 Jan 2011 00:07

Como esta,hoppas det vänder smart. Kram

ulrika

25 Jan 2011 19:26

undrar om det är ngn luståenergitjuv i farten...känner som du...men det blir ljusare igen...kram!!!

Tina

25 Jan 2011 21:21

Det är solen som fattas. Jag känner så också emellanåt fastän jag har mysiga saker runt mig.

Längtar till våren & sommaren :-))

Kram vännen

AC

25 Jan 2011 21:27

Bra ord Gunsan, det är just det jag sökte, man existerar bara just nu inget annat...Ja det här med träningen, förhoppningsvis ska det väl så småningom också tillföra mitt huvud något också ;-)

Skönt..längtar till våren också men kommer det att bli någe bättre då mer än vädret! Du hör ... En jä-la pessimist jag är just nu ;/. Vill skaka om mig rejält, vill inte känna det så här ... tråkig...

En hjärtekram till dig <3

AC

25 Jan 2011 21:30

C'est bien, tror jag ( blev på franska) snart vänder det förhoppningsvis ;-)

Kram

AC

25 Jan 2011 21:35

Ja det är det nog Ulrika. Jag vet inte vad det är med mig, förstår inte riktigt varför jag känner mig så här. Är i varje fall väldigt less på mig själv... o mitt liv. Kanske , kanske inte solen hjälper då den nu behagar dyka upp...

Det blir nog ljusare, kan i alla fall inte bli sämre ;-)

Kramen <3

AC

25 Jan 2011 21:41

Det är bra att du finns ;-) Optimisten ;) Ja solen kanske hjälper då den dyker upp men hoppas att jag känner mig bättre innan dess. Det är bara någon typ av livsleda jag går igenom just nu och går väl över snart. Du vet höga berg och djupa dalar och snart sak jag väl vara upp ur dalen så att säga ;-)

Kramen till dig <3

Kommentera

Publiceras ej