Äntligen har jag jullov och därmed kanske också lite mer tid för att skriva i min blogg. Jag har varken haft tid eller lust för att skriva. Ingenting speciellt har hänt eller händer just nu i mitt liv om man nu inte bortser från mitt jobb.



Det är mitt jobb som tar eller har tagit så mycket tid och energi från mig de sista månaderna. Vi har en hel del problem där och inte är det jag som skapar eller skapat dem i vart fall. Efter en väldigt turbulent tid där med nu den tredje rektorn på kort tid installerad hoppas jag att det ska bli lite lugnare så att man får göra ett jobb som man kan vara nöjd med. Eller så har jag turen att snart ha hittat mig ett annat jobb.



Blir lite ledsen och känner mig skyldig som tusan då jag läser i mina vänners bloggar att de känner sig lite förbigågna eller bortglömda av vissa av sina vänner. Självklart att jag tar åt mig, känner mig så skyldig för jag har verkligen varit urusel på att hålla kontakten. Det är ju som de säger, lätt att skicka ett litet SMS eller liknande bara för att visa att man tänker på dem. Men när man är mitt uppe i en period då allt bara verkar falla i ruiner runt omkring en då är det lätt att glömma bort, det är så mycket annat att tänka på. Till exempel att bara överleva från den ena dagen till den andra. Det är i varje fall så det känts under de sista månaderna.



Nu ska jag föröka hämta lite energi för att ta tag i mitt liv igen, kanske få iväg lite nya jobbansökningar. För nu är jag rädd för att det brinner i knutarna, känslan av att katastrofen inte ligger alltför långt borta är allt för påtagligt. och vid närmare eftertanke är det kanske det bästa som skulle kunna ske, för då får jag väl "tummen ur ..." och äntligen på allvar se till att få mig ett nytt jobb.



Men nu ska jag gå och sätta mig ned en stund med kärestan och njuta av ledigheten. Faktiskt bara försöka vara här och nu. Kanske också visa för mina vänner att jag vet att de finns och att jag behöver dem i mitt liv. För vad vore livet utan dem?

Återkommer snart igen, men till dess  "Ha det ...!"

♥ Puss och kram ♥
 


3 kommentarer

Gunsan

25 Dec 2011 23:40

Tänker på dej, det vet du. Hoppas att allt ordnar upp sej till det bästa. God fortsättning. Kram

Tina

26 Dec 2011 14:18

Jag finns kvar. I bland är det mkt runt omkring en. Men man blir orolig också när man inte hör ngt ;-) Ren omtanke. Kram på dej <3

AC

07 Jan 2012 11:18

Jag vet och hoppas verkligen på att ni båda, Gunsan och Tina finns kvar i mitt liv i evinnerlig tid =)

Puss och kram till er två. För visst var det Tripp, Trapp och Trull ;D

Kommentera

Publiceras ej