Översatt; TRO, HOPP och KÄRLEK





Jag kommer ihåg då jag var liten, då hade min mamma ett guldarmband med en massa små berlocker som bland annat en droppe. En av berlockerna bestod av tre figurer som satt tillsammans i en egen ring och föreställde ett kors, ett ankare och ett hjärta och min mamma berättade att det betydde tro, hopp och kärlek. Just den berlocken hade hon fått av min pappa. Efter det älskade jag denna berlock och brydde mig aldrig om själva armbandet. Mycket kanske speciellt för att det hade varit en gåva från min pappa till min mamma. Jag tyckte att det var som en saga.

Kom och tänka på det just nu därför att jag i så många texter använt uttryck som " Tron kan försätta berg" och " Hoppet är det sista som överger människan" men jag har aldrig använt "med kärleken kan man övervinna allt" (eller skulle det vara det mesta, är inte säker).

Kan det vara min sinnesstämning eller...?

Kommentera

Publiceras ej