Nu har jag ÄNTLIGEN fått tillbaka min dator!!! Jag har ju haft möjlighet att få låna en ibland men valde att ta ett break härifrån. Skönt, jaa riktigt skönt måste jag erkänna att det har varit. Det trodde jag aldrig att jag skulle tycka, brukar ju få lite abstinensbesvär efter bara en dag. 

Det som är retfullt eller rättare sagt rent ut sagt förjävligt är att allt som jag hade i min dator nu är borta. Inte borta för en stund, utan för alltid och för evigt! Jag som hade så mycket bland annat musik, spel, foton (en del foton har jag som tur kvar i mail) och säkert en hel del annat som jag kommer att komma på att jag saknar då jag nu börjar använda min dator.

Men nu om någonsin har jag väl lärt mig min läxa ordentligt. Aldrig öppna okända ...

Något som är trevligare att tänka på och som jag älskade varje minut av var idag då jag fick ha mitt barnbarn hos mig i flera timmar. Tala om att det är en kille med glimten i ögat. Kommer nog att ha fullt upp med honom när han blir lite äldre och kommer nog aldrig att ha tråkigt i denna lilla persons sällskap. Längtar redan till då han blir lite äldre så att han komma och hälsa på mig så att jag helt och hållet får rå om han själv. Ser fram emot många sådana tillfällen i framtiden. 

På tal om drömmen jag hade kring jul som jag lovade att berätta om har jag tyvärr nästan glömt bort allt, säkert mycket  tack vare allt strul som blev med datorn då jag fick viruset. Jag kommer ihåg vissa delar men retfullt nog kommer jag inte på vad det var som var så himla roligt med den om man tänker på vem det egentligen handlade om. Vaknade ju av att jag gapskrattade och det är inte ofta jag gör det. 
 
Det jag kommer ihåg är att drömmen kom sig mest troligen av för att jag halvt om halvt tittade på något kvällsprogram som Marcus Birro var med i innan jag gick för att sova. Han och någon annan TV kändis pratade om vad som var orsaken till att han, Birro hade blivit så känd och kommentarer om hur hans liv var idag som nykter alkoholist.

I min dröm pratade i alla fall Birro med mig om min blogg. Han ville göra några kortfilmer av några av mina blogginlägg som han hade tyckt var både roliga och komiska. Det han mest förundrade sig över var om jag verkligen hade varit med om allt det jag hade skrivit om...

Då jag blev väckt av mitt gapskratt var det åt en episod från ett inlägg där jag ror över älven. Bara det att i filmsnutten är det inte jag som ror utan någon som jag tycker bär sig väldigt idiotiskt åt ...

Hmm ... Ska jag tolka drömmen som att jag tycker att det är något konstigt med mig själv eller ...?


2 kommentarer

Gunsan

31 Dec 2010 17:53

Skönt att du fått tbx din dator. Detta m att förlora en massa man haft sparat, de är verkligen inte kul. Man borde kke skaffa en sån där extern hårddisk att spara de man är rädd om i. Så mysigt du har haft d med lillkillen då, bara att få rå om varandra på tu man hand betyder så mycket ♥

:-) Jag misstänker att du tycker du e liiiiite konstig. :-P En riktig stolla ibl. Men en go sån. Kram goaste vännen. ♥

AC

01 Jan 2011 10:57

Den där externminnet har en egen historia...

men ska tänka på det nu när jag förlorade så mycket..

Önskade de där stunderna med mitt barnbarn var fler, för det var mysigt.;)

Det är så skönt att sedan jag träffade dig och Tina känner jag mig inte så ensam om att både vara liiite konstig och en otrolig stolla ibland =D och desutom lika goa allaa tre ;-)

Kram till dig vännen <3

Kommentera

Publiceras ej