Skrivklådan i mina fingrar kommer och går som den vill och nu känns det därför som att jag måste lätta lite på trycketSe hela bilden genom att skriva några rader här och nu. Har inte något speciellt att skriva om, men alltid kanske  det ändå blir något i slutändan. Vi får se.

Mellan mig och BeA är det detsamma som tidigare, vi pratar med varandra då och då i telefon och det känns alltid,  i alla fall för mig, lite bättre efter de gångerna.

Något som min dotter sa här om dagen fick mig att "haja till" eftersom den tanken absolut inte existerat i mitt huvud tidigarre . Nu går jag och maler på den! kanske får jag den på pränt en annan dag. Tack dotter!






Absolut att jag hoppas på att det ska bli bra, eftersom det från den allra första gången vi sågs på järnvägstationen i Åmål, känts bara så bra. Ja i alla fall till att allt det här började som pågår just nu och som är så svårt att fatta att det händer. Ibland så hoppas jag att det bara är en ond dröm man ska vakna ur.

På skolan är det hur mycket som helst nu NP prov, utvecklingssamtal  och så är vi inne på slutspurten av förberedelserna  inför besöket av lärare och annat skolfolk från åtta olika länder som vi arbetat med via ett projekt på skolan. Besöket beräknas vara under några dagar nu i slutet av den här veckan som kommer,  så det är mer än stressigt värre.

När det gäller mitt jobbsökande ligger det ju inte som "prio ett" just nu eftersom det är för mycket för tillfället som måste göras först. Men ett är då säkert och det är att jag måste skaffa mig en bra karta över Sverige karta över Sverigemed alla orter eller i alla fall med de flesta utmärkta på den. Jag som trodde jag var duktig på sådant!!! Ska nog även börja göra en inventering över var alla mina vänner och släktingar bor så att man kanske har den mest akuta bostadslösningen löst fån början eller ... Får fundera på det. Det jag vet är att Trollhättan är klart när det gäller det första tidens boende, men då gäller det att hitta sig ett arbete där också. Mycket som ska stämma.

2 kommentarer

Jeanette

26 Apr 2010 10:02

haha, upptäckte att Linköping är typ lika långt söderut som Trollhättan och Vänersborg, då jag satt och tittade på kartor idag :> Här finns iaf rätt gott om lägenheter, rätt centralt :) Och jag ville inte skrämma upp dig -_- Tänk inte på det! ^_^

Gunsan

26 Apr 2010 23:45

Du är säkert välkommen vart du än styr kosan.;-) Boende är väl de minsta problemet, är nog svårare hitta ett jobb..Ha de gott vännen. Kram

Kommentera

Publiceras ej